KRYTERIA OCENIANIA Z PLASTYKI
Nauczyciel,
dokonując oceny, zwraca uwagę przede wszystkim na:
§ poziom
uzdolnień i predyspozycji plastycznych ucznia,
§ indywidualny
wkład pracy potrzebny do realizacji określonych zadań plastycznych,
§ zaangażowanie
w działania plastyczne i jego aktywny w nich udział,
§ poziom
wiedzy i umiejętności w zakresie różnych form aktywności plastycznej i
wiadomości z teorii plastyki,
§ podejmowanie
przez ucznia dodatkowych zadań plastycznych, włączanie się w życie artystyczne
szkoły i środowiska,
§ przygotowanie
do zajęć.
§ wysiłek
wkładany przez ucznia i wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki
przedmiotu.
2. Zasady oceniania uczniów.
Prace plastyczne oceniane są wg ustalonych
zasad podanych przed rozpoczęciem pracy. Prace ucznia oceniane są za:
§ zgodność
z tematem, bogactwo treści, wartości formalne (kompozycja, kolorystyka,
zastosowane materiały oraz technika),
§ trafność
obserwacji, pomysłowość (oryginalność),
§ ocenie
podlegają tylko prace wykonane samodzielnie przez ucznia,
§ ocenę
niedostateczną otrzymuje uczeń wtedy, gdy nie odda pracy do oceny,
§ każda
aktywność twórcza jest oceniana pozytywnie,
§ jeżeli
uczeń nie skończył pracy na zajęciach to może to zrobić w domu i oddać pracę w
wciągu tygodnia od zakończenia tej pracy
na lekcji,
§ uczeń może
poprawić oceny niedostateczne za nieterminowe oddanie pracy,
§ raz
w semestrze można być nieprzygotowanym do zajęć, zgłoszenie może dotyczyć braku
zeszytu, podręcznika, materiałów plastycznych, zaległej pracy,
§ jeżeli
z braku materiałów uczeń nie wykonuje pracy na lekcji, nauczyciel wyznacza mu
zadanie podobne, a w domu musi wykonać pracę wykonywaną na zajęciach
planowych.
3. Szczegółowe kryteria ocen:
a/ocena celująca (6)
§ czynny
udział w zajęciach, kompletne, estetyczne i zgodne z tematem i określonymi
zagadnieniami plastycznymi wykonanie ćwiczeń i prac
plastycznych,
§ pełne
przyswojenie wiadomości objętych programem nauczania,
§ poszerzanie
wiedzy, uczestnictwo w konkursach plastycznych na terenie szkoły i poza nią,
§ prawidłowa
organizacja pracy, wykorzystywanie wiadomości i umiejętności w zadaniach
nietypowych,
§ wykonywanie
prac dodatkowych (dekoracji, plakatów)
§ udział
w zajęciach pozalekcyjnych- kółko plastyczne,
§ wszystkie
prace oddane w terminie, przygotowanie do zajęć;
b/ ocena bardzo dobra (5)
§ czynny
udział w zajęciach lekcyjnych, estetyczne wykonywanie prac, ćwiczeń w
określonym czasie,
§ pełne
przyswojenie wiadomości objętych programem nauczania,
§ prawidłowa
organizacja pracy,
§ wykorzystywanie
wiadomości i umiejętności w zadaniach nietypowych,
§ wszystkie
prace oddane w terminie,
§ przygotowywanie
się do zajęć;
c/ ocena dobra (4)
§ gotowość
i zabieranie głosu w dyskusji na tematy zaproponowane przez nauczyciela lub
wykonywanych przez siebie i kolegów dziełach plastycznych,
§ przyswojenie
wiedzy i umiejętności i wykorzystanie jej w sytuacjach typowych, wykonywanie
ćwiczeń objętych programem nauczania,
§ prace
staranne i estetyczne;
d/ ocena dostateczna (3)
§ podstawowe
opanowanie materiału zawartego w programie nauczania,
§ trudności
z zastosowaniem, wykorzystaniem wiedzy teoretycznej podczas wykonywania pracy,
§ prace
niestaranne i nieestetyczne;
e/ ocena dopuszczająca (2)
§ spore
luki w wiadomościach (minimum programowe),
§ brak
zaangażowania w pracę na lekcjach,
§ zgodne
z tematem, ale nieestetyczne wykonywanie prac,
§ częste
nieprzygotowanie do lekcji;
f/ ocena niedostateczna (1)
§ nieopanowane
wiadomości i umiejętności zawarte w programie nauczania,
§ brak
zaangażowania i chęci do pracy, notoryczne nieprzygotowanie do zajęć,
§ nieterminowe oddanie
prac do oceny.
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.