PSO - plastyka



KRYTERIA OCENIANIA  Z  PLASTYKI - klasy IV-VIII


 1.      Kryteria ocen z plastyki.

 Nauczyciel, dokonując oceny, zwraca uwagę przede wszystkim na:

§ poziom uzdolnień i predyspozycji plastycznych ucznia,

§ indywidualny wkład pracy potrzebny do realizacji określonych zadań plastycznych,

§ zaangażowanie w działania plastyczne i jego aktywny w nich udział,

§ poziom wiedzy i umiejętności w zakresie różnych form aktywności plastycznej i wiadomości z teorii plastyki, 

§ podejmowanie przez ucznia dodatkowych zadań plastycznych, włączanie się w życie artystyczne szkoły i środowiska,

§ przygotowanie do zajęć,

§ wysiłek wkładany przez ucznia i wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki przedmiotu.


2.      Zasady oceniania uczniów. 

Prace plastyczne oceniane są wg ustalonych zasad podanych przed rozpoczęciem pracy. Prace ucznia oceniane są za: 

§ zgodność z tematem, bogactwo treści, wartości formalne (kompozycja, kolorystyka, zastosowane materiały oraz technika),

§ trafność obserwacji, pomysłowość (oryginalność),

§ ocenie podlegają tylko prace wykonane samodzielnie przez ucznia, 

§ ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń wtedy, gdy nie odda pracy do oceny
- czas dostarczenia pracy do dwóch tygodni,

§ każda aktywność twórcza jest oceniana pozytywnie, 

§ jeżeli uczeń nie skończył pracy na zajęciach to może to zrobić w domu i oddać pracę w wciągu  tygodnia od zakończenia tej pracy na lekcji,

§ uczeń  może  poprawić oceny niedostateczne za nieterminowe oddanie pracy w terminie do dwóch tygodni,

§ raz w semestrze można być nieprzygotowanym do zajęć, zgłoszenie może dotyczyć braku zeszytu, podręcznika, materiałów plastycznych, zaległej pracy,

§ jeżeli z braku materiałów uczeń nie wykonuje pracy na lekcji, nauczyciel wyznacza mu zadanie podobne, a w domu musi wykonać pracę wykonywaną na zajęciach planowych. 


3.      Szczegółowe kryteria ocen: 

a/ocena celująca (6)

§ czynny udział w zajęciach, kompletne, estetyczne i zgodne z tematem i określonymi zagadnieniami plastycznymi wykonanie ćwiczeń i prac

plastycznych,

§ pełne przyswojenie wiadomości objętych programem nauczania,

§ poszerzanie wiedzy, uczestnictwo w konkursach plastycznych na terenie szkoły i poza nią,

§ prawidłowa organizacja pracy, wykorzystywanie wiadomości i umiejętności w zadaniach nietypowych, 

§ wykonywanie prac dodatkowych (dekoracji, plakatów)

§ udział w zajęciach pozalekcyjnych- kółko plastyczne,

§ wszystkie prace oddane w terminie, przygotowanie do zajęć; 


b/ ocena bardzo dobra (5) 

§ czynny udział w zajęciach lekcyjnych, estetyczne wykonywanie prac, ćwiczeń w określonym czasie, 

§ pełne przyswojenie wiadomości objętych programem nauczania, 

§ prawidłowa organizacja pracy, 

§ wykorzystywanie wiadomości i umiejętności w zadaniach nietypowych, 

§ wszystkie prace oddane w terminie, 

§ przygotowywanie się do zajęć; 


c/ ocena dobra (4)

§ gotowość i zabieranie głosu w dyskusji na tematy zaproponowane przez nauczyciela lub wykonywanych przez siebie i kolegów dziełach plastycznych,

§ przyswojenie wiedzy i umiejętności i wykorzystanie jej w sytuacjach typowych, wykonywanie ćwiczeń objętych programem nauczania, 

§ prace staranne i estetyczne; 




d/ ocena dostateczna (3) 

§ podstawowe opanowanie materiału zawartego w programie nauczania, 

§ trudności z zastosowaniem, wykorzystaniem wiedzy teoretycznej podczas wykonywania pracy,

§ prace niestaranne i nieestetyczne;


e/ ocena dopuszczająca (2) 

§ spore luki w wiadomościach (minimum programowe),

§ brak zaangażowania w pracę na lekcjach, 

§ zgodne z tematem, ale nieestetyczne wykonywanie prac,

§ częste nieprzygotowanie do lekcji;


 f/ ocena niedostateczna (1)

§ nieopanowane wiadomości i umiejętności zawarte w programie nauczania,

§ brak zaangażowania i chęci do pracy, notoryczne nieprzygotowanie do zajęć,

§    nieterminowe oddanie prac do ocen


No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.