PSO - plastyka



KRYTERIA OCENIANIA  Z  PLASTYKI
 1.      Kryteria ocen z plastyki.
 Nauczyciel, dokonując oceny, zwraca uwagę przede wszystkim na:
§  poziom uzdolnień i predyspozycji plastycznych ucznia,
§  indywidualny wkład pracy potrzebny do realizacji określonych zadań plastycznych,
§  zaangażowanie w działania plastyczne i jego aktywny w nich udział,
§  poziom wiedzy i umiejętności w zakresie różnych form aktywności plastycznej i wiadomości z teorii plastyki, 
§  podejmowanie przez ucznia dodatkowych zadań plastycznych, włączanie się w życie artystyczne szkoły i środowiska,
§ przygotowanie do zajęć.
§  wysiłek wkładany przez ucznia i wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki przedmiotu.

2.      Zasady oceniania uczniów. 
Prace plastyczne oceniane są wg ustalonych zasad podanych przed rozpoczęciem pracy. Prace ucznia oceniane są za: 
§  zgodność z tematem, bogactwo treści, wartości formalne (kompozycja, kolorystyka, zastosowane materiały oraz technika),
§  trafność obserwacji, pomysłowość (oryginalność),
§  ocenie podlegają tylko prace wykonane samodzielnie przez ucznia, 
§  ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń wtedy, gdy nie odda pracy do oceny,
§  każda aktywność twórcza jest oceniana pozytywnie, 
§  jeżeli uczeń nie skończył pracy na zajęciach to może to zrobić w domu i oddać pracę w wciągu  tygodnia od zakończenia tej pracy na lekcji,
§  uczeń  może  poprawić oceny niedostateczne za nieterminowe oddanie pracy,
§  raz w semestrze można być nieprzygotowanym do zajęć, zgłoszenie może dotyczyć braku zeszytu, podręcznika, materiałów plastycznych, zaległej pracy,
§  jeżeli z braku materiałów uczeń nie wykonuje pracy na lekcji, nauczyciel wyznacza mu zadanie podobne, a w domu musi wykonać pracę wykonywaną na zajęciach planowych. 

3.      Szczegółowe kryteria ocen: 
a/ocena celująca (6)
§  czynny udział w zajęciach, kompletne, estetyczne i zgodne z tematem i określonymi zagadnieniami plastycznymi wykonanie ćwiczeń i prac
plastycznych,
§  pełne przyswojenie wiadomości objętych programem nauczania,
§  poszerzanie wiedzy, uczestnictwo w konkursach plastycznych na terenie szkoły i poza nią,
§  prawidłowa organizacja pracy, wykorzystywanie wiadomości i umiejętności w zadaniach nietypowych, 
§  wykonywanie prac dodatkowych (dekoracji, plakatów)
§  udział w zajęciach pozalekcyjnych- kółko plastyczne,
§  wszystkie prace oddane w terminie, przygotowanie do zajęć; 

b/ ocena bardzo dobra (5) 
§  czynny udział w zajęciach lekcyjnych, estetyczne wykonywanie prac, ćwiczeń w określonym czasie, 
§  pełne przyswojenie wiadomości objętych programem nauczania, 
§  prawidłowa organizacja pracy, 
§  wykorzystywanie wiadomości i umiejętności w zadaniach nietypowych, 
§  wszystkie prace oddane w terminie, 
§  przygotowywanie się do zajęć; 

c/ ocena dobra (4)
§  gotowość i zabieranie głosu w dyskusji na tematy zaproponowane przez nauczyciela lub wykonywanych przez siebie i kolegów dziełach plastycznych,
§  przyswojenie wiedzy i umiejętności i wykorzystanie jej w sytuacjach typowych, wykonywanie ćwiczeń objętych programem nauczania, 
§  prace staranne i estetyczne; 



d/ ocena dostateczna (3) 
§  podstawowe opanowanie materiału zawartego w programie nauczania, 
§  trudności z zastosowaniem, wykorzystaniem wiedzy teoretycznej podczas wykonywania pracy,
§  prace niestaranne i nieestetyczne;

e/ ocena dopuszczająca (2) 
§  spore luki w wiadomościach (minimum programowe),
§  brak zaangażowania w pracę na lekcjach, 
§  zgodne z tematem, ale nieestetyczne wykonywanie prac,
§  częste nieprzygotowanie do lekcji;

 f/ ocena niedostateczna (1)
§  nieopanowane wiadomości i umiejętności zawarte w programie nauczania,
§  brak zaangażowania i chęci do pracy, notoryczne nieprzygotowanie do zajęć,
§    nieterminowe oddanie prac do oceny.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.