KRYTERIA OCENIANIA Z PLASTYKI - klasy IV-VIII
1. Kryteria ocen z plastyki.
Nauczyciel, dokonując oceny, zwraca uwagę przede wszystkim na:
§ poziom uzdolnień i predyspozycji plastycznych ucznia,
§ indywidualny wkład pracy potrzebny do realizacji określonych zadań plastycznych,
§ zaangażowanie w działania plastyczne i jego aktywny w nich udział,
§ poziom wiedzy i umiejętności w zakresie różnych form aktywności plastycznej i wiadomości z teorii plastyki,
§ podejmowanie przez ucznia dodatkowych zadań plastycznych, włączanie się w życie artystyczne szkoły i środowiska,
§ przygotowanie do zajęć,
§ wysiłek wkładany przez ucznia i wywiązywanie się z obowiązków wynikających ze specyfiki przedmiotu.
2. Zasady oceniania uczniów.
Prace plastyczne oceniane są wg ustalonych zasad podanych przed rozpoczęciem pracy. Prace ucznia oceniane są za:
§ zgodność z tematem, bogactwo treści, wartości formalne (kompozycja, kolorystyka, zastosowane materiały oraz technika),
§ trafność obserwacji, pomysłowość (oryginalność),
§ ocenie podlegają tylko prace wykonane samodzielnie przez ucznia,
§
ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń wtedy, gdy nie odda
pracy do oceny
- czas dostarczenia pracy do dwóch tygodni,
§ każda aktywność twórcza jest oceniana pozytywnie,
§ jeżeli uczeń nie skończył pracy na zajęciach to może to zrobić w domu i oddać pracę w wciągu tygodnia od zakończenia tej pracy na lekcji,
§ uczeń może poprawić oceny niedostateczne za nieterminowe oddanie pracy w terminie do dwóch tygodni,
§ raz w semestrze można być nieprzygotowanym do zajęć, zgłoszenie może dotyczyć braku zeszytu, podręcznika, materiałów plastycznych, zaległej pracy,
§ jeżeli z braku materiałów uczeń nie wykonuje pracy na lekcji, nauczyciel wyznacza mu zadanie podobne, a w domu musi wykonać pracę wykonywaną na zajęciach planowych.
3. Szczegółowe kryteria ocen:
a/ocena celująca (6)
§ czynny udział w zajęciach, kompletne, estetyczne i zgodne z tematem i określonymi zagadnieniami plastycznymi wykonanie ćwiczeń i prac
plastycznych,
§ pełne przyswojenie wiadomości objętych programem nauczania,
§ poszerzanie wiedzy, uczestnictwo w konkursach plastycznych na terenie szkoły i poza nią,
§ prawidłowa organizacja pracy, wykorzystywanie wiadomości i umiejętności w zadaniach nietypowych,
§ wykonywanie prac dodatkowych (dekoracji, plakatów)
§ udział w zajęciach pozalekcyjnych- kółko plastyczne,
§ wszystkie prace oddane w terminie, przygotowanie do zajęć;
b/ ocena bardzo dobra (5)
§ czynny udział w zajęciach lekcyjnych, estetyczne wykonywanie prac, ćwiczeń w określonym czasie,
§ pełne przyswojenie wiadomości objętych programem nauczania,
§ prawidłowa organizacja pracy,
§ wykorzystywanie wiadomości i umiejętności w zadaniach nietypowych,
§ wszystkie prace oddane w terminie,
§ przygotowywanie się do zajęć;
c/ ocena dobra (4)
§ gotowość i zabieranie głosu w dyskusji na tematy zaproponowane przez nauczyciela lub wykonywanych przez siebie i kolegów dziełach plastycznych,
§ przyswojenie wiedzy i umiejętności i wykorzystanie jej w sytuacjach typowych, wykonywanie ćwiczeń objętych programem nauczania,
§ prace staranne i estetyczne;
d/ ocena dostateczna (3)
§ podstawowe opanowanie materiału zawartego w programie nauczania,
§ trudności z zastosowaniem, wykorzystaniem wiedzy teoretycznej podczas wykonywania pracy,
§ prace niestaranne i nieestetyczne;
e/ ocena dopuszczająca (2)
§ spore luki w wiadomościach (minimum programowe),
§ brak zaangażowania w pracę na lekcjach,
§ zgodne z tematem, ale nieestetyczne wykonywanie prac,
§ częste nieprzygotowanie do lekcji;
f/ ocena niedostateczna (1)
§ nieopanowane wiadomości i umiejętności zawarte w programie nauczania,
§ brak zaangażowania i chęci do pracy, notoryczne nieprzygotowanie do zajęć,
§ nieterminowe oddanie prac do ocen
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.