PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
WYMAGANIA EDUKACYJNE
szczegółowe wymagania edukacyjne zawarte są w programach opracowanych dla poszczególnych poziomów klas
szczegółowe wymagania edukacyjne zawarte są w programach opracowanych dla poszczególnych poziomów klas
SPOSOBY SPRAWDZANIA
OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH
– sprawdziany
– kartkówki
– wypowiedzi ustne
– dłuższe prace pisemne
– prace domowe
– aktywność na lekcjach
– projekt
– sprawdziany
– kartkówki
– wypowiedzi ustne
– dłuższe prace pisemne
– prace domowe
– aktywność na lekcjach
– projekt
ZASADY POPRAWIANIA OCEN
CZĄSTKOWYCH
zgodnie z zasadami statutu szkoły
zgodnie z zasadami statutu szkoły
ZASADY SPRAWDZANIA I
OCENIANIA OSIĄGNIĘĆ UCZNIA W PRZYPADKU JEGO DŁUŻSZEJ NIEOBECNOŚCI W SZKOLE
zgodnie z zasadami statutu szkoły
zgodnie z zasadami statutu szkoły
SPOSOBY DOKUMENTOWANIA
OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW
– oceny w dzienniku elektronicznym
– oceny w dzienniku elektronicznym
WYMAGANIA I ZASADY
OCENIANIA UCZNIÓW O SZCZEGÓLNYCH WYMAGANIACH EDUKACYJNYCH
- zgodnie z zaleceniami
zawartymi w opinii PPP
UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW
PODLEGAJĄCE OCENIANIU I ICH FORMY
– umiejętność zastosowania struktur gramatycznych i leksykalnych oraz umiejętność rozumienia
– umiejętność zastosowania struktur gramatycznych i leksykalnych oraz umiejętność rozumienia
wypowiedzi ustnych i czytanych - sprawdziany
– umiejętność tworzenia wypowiedzi ustnych – praca w parach, w grupie bądź samodzielna
– umiejętność tworzenia wypowiedzi ustnych – praca w parach, w grupie bądź samodzielna
wypowiedź
– umiejętność systematycznej pracy, w tym znajomość i umiejętność zastosowania słownictwa i
– umiejętność systematycznej pracy, w tym znajomość i umiejętność zastosowania słownictwa i
gramatyki – kartkówki
– znajomość ortografii i
fonetyki
– umiejętność tworzenia
wypowiedzi pisemnych - wypracowania
– aktywność na lekcjach i praca dodatkowa po lekcjach
– umiejętność pracy w grupie - projekty
– aktywność na lekcjach i praca dodatkowa po lekcjach
– umiejętność pracy w grupie - projekty
ZASADY WYSTAWIANIA OCENY ŚRÓDROCZNEJ I KOŃCOWOROCZNEJ
(zgodne z ogólnymi kryteriami ocen określonymi w statucie szkoły oraz ze
skalą ocen zawartą w programie nauczania języka angielskiego )
– na ocenę celującą uczeń powinien uzyskać średnią co najmniej 5,5 z poszczególnych ocenianych w semestrze umiejętności. Może wykazać się wiedzą i umiejętnościami wykraczającymi ponad podstawę programową m.in. osiągając dobre wyniki w konkursach z języka angielskiego, wykonując dodatkowe zadania wyznaczone przez nauczyciela na początku roku (wypracowania, plakaty, projekty, ćwiczenia gramatyczne i leksykalne, lektury) oraz uczestniczyć w dodatkowych zajęciach na terenie szkoły lub poza nią
– na ocenę bardzo dobrą uczeń powinien uzyskać średnią co najmniej 4,6 z poszczególnych ocenianych umiejętności. Średnia ocen z testów nie może być jednak niższa niż 4,5
– na ocenę dobrą uczeń powinien uzyskać średnią co najmniej 3,6 z
poszczególnych ocenianych umiejętności. Średnia ocen z testów nie może być
jednak niższa niż 3,5
– na ocenę dostateczną uczeń powinien uzyskać średnią co najmniej 2,6 z poszczególnych ocenianych umiejętności. Średnia ocen z testów nie może być jednak niższa niż 2,5
– na ocenę dopuszczającą uczeń powinien uzyskać średnią co najmniej 1,6 z poszczególnych ocenianych umiejętności. Średnia ocen z testów nie może być jednak niższa niż 1,5.
– ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który uzyskał średnią ocen poniżej 1,6 oraz w większości oceny niedostateczne z poszczególnych ocenianych umiejętności
– na ocenę dostateczną uczeń powinien uzyskać średnią co najmniej 2,6 z poszczególnych ocenianych umiejętności. Średnia ocen z testów nie może być jednak niższa niż 2,5
– na ocenę dopuszczającą uczeń powinien uzyskać średnią co najmniej 1,6 z poszczególnych ocenianych umiejętności. Średnia ocen z testów nie może być jednak niższa niż 1,5.
– ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który uzyskał średnią ocen poniżej 1,6 oraz w większości oceny niedostateczne z poszczególnych ocenianych umiejętności
Ostateczną decyzję podejmuje nauczyciel biorąc pod uwagę systematyczność, wkład pracy, aktywny udział w lekcjach oraz indywidualne predyspozycje ucznia.
ZASADY POPRAWIANIA OCEN
KLASYFIKACYJNYCH
zgodnie z zasadami statutu szkoły
zgodnie z zasadami statutu szkoły
OCENIANIE OSIĄGNIĘĆ
UCZNIÓW
- dokonuje się systematycznie według zasad zawartych w wymaganiach edukacyjnych.
- w przypadku testów lub kartkówek oceny wyraża się za pomocą procentów:
- dokonuje się systematycznie według zasad zawartych w wymaganiach edukacyjnych.
- w przypadku testów lub kartkówek oceny wyraża się za pomocą procentów:
98 - 100 % celujący
91 – 97 % bardzo dobry
71 – 90 % dobry
51 – 70 % dostateczny
31 – 50 % dopuszczający
0 – 30 % niedostateczny
Opracowanie:
mgr Ewa Kasza
mgr Anna Chudy
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.