PSO - j.ang.


PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO



WYMAGANIA EDUKACYJNE
szczegółowe wymagania edukacyjne zawarte są w programach opracowanych dla poszczególnych poziomów klas

SPOSOBY SPRAWDZANIA OSIĄGNIĘĆ EDUKACYJNYCH
– sprawdziany
– kartkówki
– wypowiedzi ustne
– dłuższe prace pisemne
– prace domowe
– aktywność na lekcjach
– projekt


ZASADY POPRAWIANIA OCEN CZĄSTKOWYCH
zgodnie z zasadami statutu szkoły

ZASADY SPRAWDZANIA I OCENIANIA OSIĄGNIĘĆ UCZNIA W PRZYPADKU JEGO DŁUŻSZEJ NIEOBECNOŚCI W SZKOLE
zgodnie z zasadami statutu szkoły

SPOSOBY DOKUMENTOWANIA OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW
– oceny w dzienniku elektronicznym

WYMAGANIA I ZASADY OCENIANIA UCZNIÓW O SZCZEGÓLNYCH WYMAGANIACH EDUKACYJNYCH
- zgodnie z zaleceniami zawartymi w opinii PPP
    

UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW PODLEGAJĄCE OCENIANIU I ICH FORMY
– umiejętność zastosowania struktur gramatycznych i leksykalnych oraz umiejętność   rozumienia   
   wypowiedzi ustnych i czytanych - sprawdziany
– umiejętność tworzenia wypowiedzi ustnych – praca w parach, w grupie bądź samodzielna  
   wypowiedź
– umiejętność systematycznej pracy, w tym znajomość i umiejętność zastosowania słownictwa i  
   gramatyki – kartkówki
– znajomość ortografii i fonetyki
– umiejętność tworzenia wypowiedzi pisemnych - wypracowania
– aktywność na lekcjach i praca dodatkowa po lekcjach
– umiejętność pracy w grupie - projekty





ZASADY WYSTAWIANIA OCENY ŚRÓDROCZNEJ I KOŃCOWOROCZNEJ
(zgodne z ogólnymi kryteriami ocen określonymi w statucie szkoły oraz ze skalą ocen zawartą w programie nauczania języka angielskiego )

– na ocenę celującą uczeń powinien uzyskać średnią co najmniej 5,5 z poszczególnych ocenianych w semestrze umiejętności. Może wykazać się wiedzą i umiejętnościami wykraczającymi ponad podstawę programową m.in. osiągając dobre wyniki w konkursach      z języka angielskiego, wykonując dodatkowe zadania wyznaczone przez nauczyciela na początku roku (wypracowania, plakaty, projekty, ćwiczenia gramatyczne i leksykalne, lektury) oraz  uczestniczyć w dodatkowych zajęciach na terenie szkoły lub poza nią

– na ocenę bardzo dobrą uczeń powinien uzyskać średnią co najmniej 4,6 z poszczególnych ocenianych umiejętności. Średnia ocen z testów nie może być jednak  niższa niż 4,5

– na ocenę dobrą uczeń powinien uzyskać średnią co najmniej 3,6 z poszczególnych ocenianych umiejętności. Średnia ocen z testów nie może być jednak niższa niż 3,5

– na ocenę dostateczną uczeń powinien uzyskać średnią co najmniej 2,6 z poszczególnych ocenianych umiejętności. Średnia ocen z testów nie może być jednak niższa niż 2,5

– na ocenę dopuszczającą uczeń powinien uzyskać średnią co najmniej 1,6 z poszczególnych ocenianych umiejętności. Średnia ocen z testów nie może być jednak niższa niż 1,5.

– ocenę niedostateczną otrzymuje uczeń, który uzyskał średnią ocen poniżej 1,6 oraz w większości oceny niedostateczne z poszczególnych ocenianych umiejętności
                       
Ostateczną decyzję podejmuje nauczyciel biorąc pod uwagę systematyczność, wkład pracy, aktywny udział w lekcjach oraz indywidualne predyspozycje ucznia.

ZASADY POPRAWIANIA OCEN KLASYFIKACYJNYCH
zgodnie z zasadami statutu szkoły

OCENIANIE OSIĄGNIĘĆ UCZNIÓW
- dokonuje się systematycznie według zasad zawartych w wymaganiach edukacyjnych.
- w przypadku testów lub kartkówek oceny wyraża się za pomocą procentów:

98 -  100 %   celujący
91 –  97 %    bardzo dobry
71 –  90 %    dobry
51 –  70 %    dostateczny
31 –  50 %    dopuszczający
 0 –  30 %    niedostateczny





Opracowanie:
mgr Ewa Kasza
mgr Anna Chudy



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.